vineri, 18 iulie 2008

Dimineata

Azi am avut o experienta cel putin interesanta. Uitasem cum e sa te trezesti de dimineata. Nu, nu sa fi treaz dimineata, ci sa te trezesti dimineata. Foarte devreme. M-am culcat pe la doua azi-noapte si la Bucuresti planuisem sa plec abia pe la 12 deci nu aveam motive sa ma trezesc atat de devreme. Totusi, la ora 5.56 ma holbam in ecranul mare si gol al laptopului lasat peste noapte sa o astepte.

M-am ridicat din pat cu gandul de a vizita toaleta. Camera mea se afla la capatul celalalt al holului fata de toaleta, care la randul ei se afla la vis-a-vis de terasa unde mi-am petrecut noptile si parte din zilele de aici. Usa terasei era deschisa si am fost "lovit" de ceva ciudat. Un aer rece si tare, neasteptat de rece si neasteptat de tare. M-am intors in camera, am luat laptopul si doua pliculete de ness din rucsac (presupun ca e definitoriu pentru mine sa port mereu ness in rucsac). Am dus laptopul pe terasa si am coborat pana la bucatarie pentru a lua o cana si o linugurita, apoi am urcat la frigiderul de sus si mi-am luat sticla de colo. Nu am avut rabdare sa-mi fac nesul altundeva decat pe balcon pentru ca ma chema Dimineata.




Soarele cred ca abia rasarise si se ascundea dupa niste bloculete iar aerul era absolut fabulos. Nici urma de sunet in afara de cateva pasarele care harjoneau prin ciresul de langa casa. Suficient de ciudat, nu eram adormit deloc in ciuda celor patru ore de somn si simteam nevoia apasatoare sa ascult o melodie. Roberta Flack - Killing Me Softly. Nu stiu de ce. Pur si simplu. Nu mai ascultasem melodia asta de mai mult de un an. Ciudat. De obicei cand mi se naste fixatia de a asculta o meodie, o ascult de "n" ori pana cand ma satur de ea. De data asta am asculat melodia o singura data. In timp ce imi verificam casuta de email m-am plictisit de Roberta. Rarissim. Alt+Tab, ajung pe Winamp, apas "J". Tastez "Robbie Williams - Feel". Si aud muzica. Destul de interesant. Asta era. E prima data cand imi zboara gandul. Se duce direct la Ea.

E ora 6 fix. Ma ridic din fotoliu si ma aplec putin peste balustrada terasei. Se vedea fain de tot dealul Targului. Acolo mergeam la sanie cand eram mic. Acolo imi gaseam, mai apoi, in liceu, linistea cand aveam probleme in dragoste si la poalele lui am inceput acum putin mai mult de un an una dintre cele mai groznice nopti din viata mea.

Ma intorc langa fotoliu si Robbie inca mai canta. Imi aprind o tigara, deschid cele doua pliculete de ness si le vars in cana. Adaug un strop de cola. Ador acel sunet de....fierbere intensa. Amestec si continui sa adaug cola. E ok, nessul e gata. Sorb si trag un fum din tigara. Observ in dreapta peste casa vecinilor ca luna inca se mai intuia. Luna plina. Fusese superba azi-noapte. Ma uitam la ea in timp ce-mi citeam cosmarul tastat de Ea. Azi-noapte Luna imi parea singurul punct fix de care sa ma pot agata. Acum palea la aparitia soarelui. Cred ca asta ar fi fost momentul in care El ar fi redevenit om iar ea Soim. Imi aduc aminte de ochii ei dintr-o poza vazuta acum ceva vreme. Imi sting tigara si ma tolanesc in fotoliul mare si vechi. Las capul pe spate si ma gandesc la ziua de azi. Am destule chestii de facut.

Se termina melodia si incepe Angels. Un gand rebel imi trece prin minte: "cine are nevoie de ingeri? de ce ar avea cineva nevoie de ingeri cand suntem inconjurati de oameni?". Raspunsul taios vine in acelasi gand:"pentru ca fara ei, fara ingeri, viata ar fi cu totul anosta si lipsita de sens, pentru ca avem nevoie sa credem in ceva mai bun pentru a merge inainte si pentru ca sunt simbolul imbinarii intre celest si teluric"...

Pe strada trece o masina si vraja se termina. Incepe ziua. Ne vedem din nou sub aceeasi luna, iubita mea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Muse - Starlight