joi, 4 martie 2010

Funny things about evolution

Citeam in dimineata asta un studiu despre capacitatile informationale ale unor tari. Nu am avut mari surprize doar ca de data asta am judecat printr-o oarecum alta perspectiva. Lasand la o parte spionajul clasic, cel facut de oameni pentru alti oameni, pentru alte state si asa mai departe... asta e deja perimat, am gasit o componenta care mi-a atras atentia. Diferenta de generatii intre echipamentele de supraveghere folosite de tarile din blocul NATO si cele din fostul URSS, inclusiv Rusia. Nu intru in detalii, ideea care mi-a dat o idee, ca sa zic asa, era legata de faptul ca...ups, unii dintre noi au uitat sa treaca in secolul 21. It slipped, ce sa-i faci?

It's kinda the same with people, nu-i asa? Adica... ma gandesc, unii ajung la o varsta si uita sa ...step up their expectations, ther desires, their way of thinking. Da, ok, comparatia poate parea banala dar nu e chiar asa. O sa explic. Un procesor de date de generatia a cincea poate sa faca inclusiv previziuni punctuale si sa emita early warnings, all on it's own. Unul de generatia 4+ sau 4...abia daca poate procesa o cincime din ce proceseaza unul de generatia a cincea. Si aici nu ma refer la putere bruta de calcul ci la algoritmii in care procesorul e "invatat sa gandeasca". Plain and simple: nu e facut sa gandeasca la fel ca celalalt. The same with people: unii sunt incapabili de schimbarea unei paradigme de gandire in care sunt ancorati, probabil, de prea multa vreme. Si aici, din nou, nu e vorba de inteligenta, pur si simplu esti stuck in a tunnel de valori, dorinte, nevoi si cand ti-e lumea mai draga, scoti capul si vezi ce e de fapt in jurul tau, cat de in urma ai ramas, cat de putin ai facut cu adevarat pentru tine si ca...ups, it slipped, si pentru tine. Why, pentru ca in loc sa functionezi network-centric ai functionat independent, ai uitat sa updatezi o harta, un concept, un om...chiar pe tine. Si ajungi sa vezi ca timpul a trecut(asta chiar e cliseu, stiu), ca anii s-au dus, ca poate ai facut si un copil si ca esti nefericit. Si...procesorul ajunge sa "vada" ca desi are tone de informatii nu le poate procesa si are nevoie de instructiuni noi pt care, ca sa vezi, nu a fost contruit. Si presupun ca daca ar avea AI si-ar plange de mila si n-ar putea face, nimic pentru a trece in secolul 21, exact ca si omul.

Da, e scary sa gandesti in termeni de genul asta. Si da, ma simt expus unei astfel de gandiri, ma doare foarte adanc sa cred ca si eu as putea sa raman sau am ramas deja in "secolul trecut", in decada trecuta. Dar imi aduc apoi aminte de un dar nesperat pe care l-am primit relativ recent si care m-a facut macar sa cred ca sunt in secolul 21. Si ok, poate nu sunt top of line(asta daca e sa compar cu procesoarele) dar sunt din generatia din care se trage top of the line. Din nou, ca si procesoarele, conteaza generatia, la procesoare, de fabricatie, la noi, la oameni, de sentimente. Si daca ar fi sa-mi judec pozitia in functie de sentimente si de dorinte...daca judec doar din perspectiva a ceea ce am inteles ca vreau si stiu ca vreau, fara sa ma uit si la ce am acum, I am top-notch. Acum, ca si la procesoare, ramane doar sa vina si upgrade-ul de hardware: la procesoare se deschid inca doua "tevi" te procesare, inca doua de randare...gata, high end processor. La mine...timpul o sa aduca implinirea chestiilor pe care mi le doresc, ratarea lor...oricum...nu pierderea obectivului, poate doar un upgrade, sa nu cumva ca la urmatoarea schimbare de generatie sa ajung obsolete. So yeah, instead of being frustrated and torn years from now...I'd rather have a nice cup of expresso with water, stay awake, dream of my...all and do my best to get it. But...patience...I feel like... yeah, time is on my side:).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Muse - Starlight