joi, 12 iunie 2008

Geometria printre picaturi

Incerc sa-mi aduc aminte. Unde-i semnul pentru pi? In fine, aria elipsei, intinderea ei, suprafata...se calculeaza dupa formula pi*a*b, unde ai si b sunt semiaxele elipsei. In fine, semiaxe, ne semiaxe...elipsa tot mama cercului ramane. Adica cercul e o particularizare a elipsei...cum patratul e o particularizare a dreptunghiului. Bun. Deci cele doua figuri geometrice perfecte...sunt niste pui de figuri geometrice urate...elipsa sucks, dreptungiul...e, de fapt, la randul lui...un paralelogram ratat, deci, si mai rau.

Fac un pas in spate. Mai bine spus incerc sa fac un pas in spate. Am facut o eroare. Patratul nu e perfect. Doar pare perfect, pentru ca are laturile egale. Pentru ca ii sta bine, orice latura ti-ar arata, pentru ca, pentru ca, pentru ca. Ce sa mai incolo si incoace, patratul de foarte cool dar nu o perfect. Adica...ce sa fie perfect la el...tot ce e perfect la un patrat e superficial, e meschin, e...putin, pur simplu, putin. Cercul...

Cerc vicios, cerc de suspecti...suna peiorativ. Cand te uiti la el...pare alunecos, poate nu la fel de slinos ca o elipsa, dar alunecos oricum. Nu ai un maner de unde sa-l apuci, nu ai unde sa-ti faci loc. Pare artagos cercul, dar artagos intr-un mod bizar. Nu e deloc imprevizibil...e mai curand artagos prin constanta. Adica...nu stiu, pe mine ma enerveaza faptul ca cercul e mereu acolo. Ca nu are colturi si...mai presus de toate, ca tot ce e al lui, tot ce e el e egal departat de centru, de un punct, de o conventie, e teribil de enervant. As vrea sa-i sterg un punct. Sa-l ciuntesc. Dar la ce mi-ar folosi, oricum, e doar in mintea mea.

Ce rost are sa sterg un punct si sa-l vad imperfect daca ... el e perfect. Pe naiba, nimic nu e perfect. Pun mana pe telefon: "Alo, salut, Vlad sunt, am o intrebare tampita, dom' profesor: de ce nu e cercul perfect?/ Salut Bamse, iar te arde pielea?/ Da dragule, rau de tot, ma frustreaza cercul. Spune-mi, de ce nu e perfect?/ Pai avem o problema...nu prea am ce sa-ti spun, dar ma mai gandesc. Iar ma pui pe gandeli cu problemele tale existentiale. Te sun eu daca gasesc ceva".


Inchid telefonul, ies pe balcon, ascult un pickhammer, miros teii si aprind o tigara. Mirosul teilor incepe sa fie mai greu, nu mai e la fel ca in primele zile. Nu mai urca, se lasa, coboara. Adie putin vantul dar e teribil de cald.




Suna telefonul: "Alo/Bai nu stiu ce sa zic, pot doar sa filozofez./ Hi hi hi, asta e tare, matematician filozof.(rad)/Pai cu tine ce ai vrea sa fiu, cand ti se pune tie pata intrebi niste ineptii de mi se face rau. Vrei sau nu sa filozofez?/Daca nu ai ceva mai bun, spune./Pai fii atent: cercul e o elipsa, da?/Da.../Elipsa e o curba inchisa, da?/Da.../Curba e o deviatie circulara a unei drepte, da?/ Da da da...acum imi spui si ceva ce nu stiu?/Pula mea, esti groaznic, pui intrbari tampite si vrei raspunsuri inteligente./Mhm/ Esti un special tu./Mhm, doar stii(rad)/Sa revenim, deviatie circulara, da?/ Da/Deci e o deviatie. O particularizare devianta./Asa...si?/ Pai cam atat./Stai asa, argumentul tau e ca daca e o deviatie e automat imperfect?/Pai da, in matematica, daca ai uitat, perfectiunea inseamna axioma, care presupune generalitate./Mda/Ce nu-ti suna bine?/ Dragule cercul e perfect sau nu?/Nu exista perfectiune in asa ceva. E o chestiune de perceptie. Da, daca vrei tu, cercul e aberatia perfecta. De fapt nu, sfera e aberatia perfecta(rade), ce drac sunt./Pisi, sa revenim putin, lasa aroganta ca te ard. Te intreb altfel. Intr-un plan dat, cercul e sau nu perfect?/Vlad, ce ai, serios acum, nu ti-e bine?/Hi hi, nu stiu, bine imi e, dar e binele ala al meu...sad-maso. /Asa, si simt nevoia sa chinui si pe altii?(rade zgomotos)/Da, se pare ca da. Te bagi?/Stii bine ca da./Ok, deci...imi si raspunzi?/ Pai tot ce am spus eu...ups, ai dreptate. Fuck me, sunt cam adormit. Ai dreptate Specialule.(rade)/... /Da, ai dreptate, cercul e aberatia perfecta. Sfera e in spatiu, cercul e in plan. Vai de creierii mei. /Bun, de ce e aberatia perfecta in plan?/Ooooof...ce berbecut esti(rade), ti-am spus, este./Prespun ca daca iti cer sa-mi explici ma injuri, nu?/Da, rau, am examen azi si nu am multiplicat subiectele, mai am si alta treaba. Dar imi spui ce ai si...te injur dar mai stau la povesti./Ete pula, ce pot eu sa am. Stii ca la munca ma stresez dar nu iau acasa decat...ce imi ramane peste buchetul inmiresmat(rad)./Iar iti storci creieri pentru "un tramvai"?/Oltene, sa te fut, ai uitat cand veneam dupa fundul tau jde kilometri sa ai cu cine sa bei ca erai depresat, acum iti da mana sa razi, ai gasit-o pe asta mica...te doare la basca./Mda.../Mda...si ce vrei acum? Te duci la examen?/Mda...ma duc in cur./Uhm...te lasa aia mica?/In cur la tine, oricand./Merci, merci./Imi spui sau nu-mi spui?/ Dragule, sezi?/ Da, sed, sedea-t'ar inima. Spune mai repede/ Hi hi hi/Mda, iar ai chef de caterinci pe banii statului/Gata ma', spun, ce vrei sa-ti spun?/ Auzi, tu te-ai vopsit blond si ti-ai pus silicoane?/Da ma da, m-am vopsit blond si m-am tuns 0(rad)/(rade)/M-am indragostit pisi/(rade) In sfarsit?/ Ha ha ha, erai mai amuzant mic, acum pari cam fumat/ Din nou, cum am ajuns de la imperfectiunea cercului, la perfectiunea cercului...si la blazarea mea(rade in hohote)./Hi hi hi, numai eu stiu(rad)/Asa, si de cine te-ai indragostit tu...asa...la un an dupa moartea carpioarei?/Doi dragule, caprioara a murit...acum doi ani, anul trecut doar am ingropat-o./Mda...fofilation?/Nu tizu, doar ca nu am de gand sa-ti spun, adica...mi-e greu sa-mi mai spun si mie./Ups, de cand ai tu probleme din astea?/Al naiba care stie/Da' bag seama ca e cam topit ghetarul/O ia la vale pisi, s-a rupt din calota/ Coane, rost de nunta..sau fata nu stie(rade in hohote)?/Nepoliticos, sa razi de mine, nepoliticos. Iti agat eu undita intr-un copac sa lasi pastravii in pace(rad)/(rade) Sa inteleg ca nu stie?/ Huba huba huba, repede intelegi tu. Nu stiu daca stie ce stie si daca ce stie e ce simt eu. Ai perceput?/Mda, am perceput. Auzi, sa inteleg ca alergi dupa ferrari cu mopedul?/ Daca tu vrei.../Coane, tie nu ti-e bine linistit, asa-i?/Pisi, stii bine ca linistea mea vine din interior...sau nelinistea. Io am nevoie de...bucatica aia de... extra de...nu stiu, chiar nu stiu/ Un sut in cur, te ajuta(rade)?/Mda...eventual.../Imi spui mai mult decat ca esti indragostit si dai pe dinafara? /Pisi, as vrea sa pot. E...daca ar fi sa pun imposibiltatea situatiei in geometrie... perfeciunea cercului in plan. /Aha, filozofam, bun, deci e grav./E bine, nu e grav, e bine. Mai pis ochii, imi mai aduc aminte de vocea ei. E bine./Tiricsisic la bolaric/ Aham/ Cum te-a prins, cine e tipa?/Hi hi hi. As vrea sa-mi fi spus(rad in hohote)./POOOOOFTIIIIIIM?! Vlad, te stiam eu un pic cazut in cap...dar iubitule, asta e mai mult decat un pic. Cum adica nu stii cine e?Adica nu stii cu ce se ocupa...sau cum...nu inteleg...si sincer...deja ma ia cu... spune./Da, pe scurt, habar nu am cum o cheama, habar nu am cu ce se ocupa, am o baga banuiala despre tara in care sta./..................pula mea............../Da, pula mea, ce vrei sa-ti spun?/Asa...bun...si ce ai de gand sa faci?/Habar nu am pisi, habar nu am. Stii cum e, ea e aberatia mea perfecta, si atat. De aici... nu mai stiu. E cercul meu intr-un plan./Nici nu-mi vine sa te mai ascult, imi vine sa vin sa te iau la palme./Aham/Pe bune, Vlad, ce e in capul tau...?/Pisi, stii cum e sa te indragostesti de sufletul unui om fara sa-ti pese de nimic altceva?/.../Mda/Auzi, si vocile iti spune ca trebuie sa canti Traviata in Piata Unirii in pula goala?/ Ba io pe tine. Ce nu intelegi?/Daca te-ai tacanit de tot sau mai faci si misto.../Nu stiu in ce masura m-am tacanit, stiu ce simt pentru ea, bun asa?/Genial, si ce simti?/....in fine, am spus eu gresit...era mai corect..stiu ce simt. Simt ca e in mine atat de adanc incat arde, doare si e bine, toate in acelasi timp. Stii cum e?...asta simt... e sansa pe care nu am avut-o...ai pierduta inainte de a incepe. Ti-am zis, aberatia mea plana./Vlad, te iubesc, esti fratele meu, dar nu te inteleg./Nici eu. Doar ca azi de dimineata...fara sa dorm...m-am trezit cu o senzatie de...timp. Adica de mult timp, de enorm de mult timp si de nicio presiune. De liniste. Intelegi ce zic?/Ca...vrei sa sun la Balamuc?/Nu, ca am timp, ca nu ma grabeste nimic sa plec de langa ea. Ca imi place acolo./Mda, spune-mi te rog ca ai baut/Nop/Aha, bun, cred ca te inteleg. Chiar s-a lipit de tine, nu?/Da, rau...fix la tinta, perfect shot./Mda...nici de M.... nu vorbeai asa, nici de G..... in zilele voastre bune. Cred ca e speciala...ce ca zic...bafta...dar incearca sa vezi si ce vrei, de la tine, de la ea, poate de la voi./Mda...tot incerc...si revin cu mana goala de concluzii./Bun asa, pana acum erai bun la concluzii...acum cred ca esti bun la intrebari/Aham/Promiti sa ai grija, da?/...nu, o sa devin obsedat, in prima faza ii fac altar, apoi o haituiesc, apoi o ucid./Bun, asa sa faci(rade)./Pisi, razi de mine daca iti spun ca nu am intalnit un suflet care sa ma umple atat de mult?/De asta nu rad, chiar nu rad, stiu cum e, remember?/Dap...cum as putea uita?/Ok gata, fug, macar sa ajung si eu la ultimele grupe la examen/Chiar, pentru ce curs e examenul?/(rade in hohote) Teoria probabilitatilor, seminar avanasat de cercetare(rade din nou in hohote)./Mda(rad in hohote). Hai pa pa pisi./Pa Bamse."

Asa, cu cercul...pai...ce mai e de spus, aberatia mea perfecta. Si, da, discutia a avut loc, exact asa cum e aici.

2 comentarii:

  1. Aberatia perfecta...hmm...Esti dus cu cercul, asta-i clar. Pe partea cu geometria am pus diagnosticul, insa la iubirea virtuala, m-ai prins cu zgarda agatata in gard. Oare de ce se confunda asa de usor efectul iubirii cu al alcoolului. Iei telefonul, il suni pe x si zici: guritza, sunt indragostit! Iar el intreaba: Ai baut, cam cat?! In cel mai bun caz te intreaba: E bunoaca, are tate, cur misto?! Si tu plavan: nu stiu frate, sunt indragostit de mintea ei.
    Du-te guritza de te culca, si nu uita sa bei maine apa multa:P!

    RăspundețiȘtergere
  2. Din cate observ, sentimentul de iubire virtuala poate sa aiba mai multe surse, incepand de la alcool(obligatoriu incepand de la alcool), continuand cu singuratate extrema si sfarsind apoteotic...da...cu frustrari legate de viata ta:-??
    Concluzia mea e ca cei care indraznesc sa simta ceva virtual si apoi sa mute sentimentul in realitate, sau macar sa viseze la asta, ca sa nu mai vorbim de cei care si-au cladit o viata pe asta(cat se poate de reala si foarte fericita) sunt niste ratati(sentimentali si nu numai) care au gasit, virtual, nu fericirea ci alinarea in suflete asemenea lor. Ca de obicei, ma alatur ratatilor si strig cat pot de tare si raspicat:"DA, SE POATE!!!". Asa trece gloria lumii Vs Catre infinit si dincolo de el...

    RăspundețiȘtergere

Muse - Starlight