duminică, 18 ianuarie 2009

De cand, de ce si cum?

Azi am avut o zi de rahat(ca sa nu zic de cacat de-a dreptul). Am fost indispus de cateva zile dar azi a fost cireasa de pe tort. De fapt ieri si azi. A fost un tort cu cireasa dubla. Sau doua cirese. O minune de weekned sau un weekend de minune. Am avut cateva milioane de ganduri proaste, am avut mereu o stare de "de-ar trece ziua mai repede sa obosesc si sa dorm", am facut cu foarte mare spor nimic pentru ca ma simteam extrem de gol si de lipsit de orice chef de orice. Am blestemat de foarte multe ori foarte multe momente din viata mea recenta si foarte multe chestii care s-au intamplat. Pur si simplu, dupa ziua de vineri, cand a nins superb, nu am avut o clipa in care sa fiu linistit, sa-mi fie bine sau sa ma simt la locul meu. Mi-a fost rau si fizic si psihic.

Intre gandurile mele am gasit unul care a ros, mai mult decat oricare altul, in mine, in sufletul meu si in ce am trait, care m-a golit pana la ruperea invelisului, care a tansparut si in momentele cand, teoretic trebuia sa fiu cu gandul in cu totul alta parte. Pur si simplu am fost stuck. It's fucking painful. Ma gandeam la de ce, cand si cum am ajuns sa simt cum simt si sa traiesc anuminte momente asa cum le traiesc. Evident, ca de fiecare data in ultima perioada, nu am facut decat sa-mi produc si mai multa durere si sa imi renasc regrete pe care le credeam moarte. Am ajuns la o un singur raspuns: in timp, pentru ca am pus suflet si am crezut facand greseli si nestiind sa plec si sa las, am ajuns aici. As da orice sa pot alege ce si cum simt, as da orice sa pot si eu schimba mind set-ul ca pe un decor si sa plec atunci cand doare. Nu pot si nu am putut. 






Am ajuns la concluzia ciudata ca poate e mai bine sa nu-ti cunosti niciodata fericirea si sa o cauti mereu decat sa o cunosti, sa-ti vezi binele in ochi si sa ...in fine. Sa-ti fie aratat(a) ca o himera, ca un micro-demo si sa-ti fie luat fara sa ai sansa sa protestezi, fara sa ai sansa sa alergi dupa el si fara sa poti sa dai tot pentru a ti-l atinge. Atunci se pune altfel intrebarea: ce e mai bine, sa-ti cunosti binele si sa nu-l poti avea(si sa-ti fie luata in mare parte si speranta) sau sa cauti acel bine forever, fara sa-l atingi, dar sa ai mereu, mereu speranta ca o sa-l ai? Astea sunt momentele in care mi-as dori sa fiu mult mai prost decat sunt, sa pot sa gandesc mai putin decat o fac, sa pot sa nu inteleg nimic despre mine, despre altii si sa nici nu-mi pun intrebari, pur si simplu, sa nu-mi pese. Nu-i asa ca totul ar fi mai simplu? Nu-i asa ca multumirie ar fi mai mari si durerile, chinurile si dorintele, sperantele sau asteptarile ar fi minime? Nu-i asa ca ignoranta e binecuvantare? Ce nu pot cuprinde acum   e cum functioneaza lipsa de speranta. Poate cand voi putea o sa-mi fie mult mai bine. Acum asa sper si cred.



9 comentarii:

  1. oh, boy :( dificil de dat cu parerea in pb asta, mai cu seama ca am trait, nu de mult, the same (magic) shit si n am gasit pana azi un raspuns valabil..si, probabil, nici pana maine..si persist in a i invidia pe cei cu o gandire simpla si frusta - au avantajul, cel putin, ca uita repede si nimeni nu e de neinlocuit..(acest mesaj nu se vrea a fi o consolare ..sunt "anonima" aia care te incuraja sa mai scrii :)

    RăspundețiȘtergere
  2. @Anonim(a)

    Intr-adevar comentariul e fad, fara continut si nu are cum sa fie o consolare. Nu speram in a-mi descoperi o unicitate a sentimentelor sau a gasi un sens in ele. Pur si simplu am scris ceva despre doua zile din din viata si gandurile mele. Parerea e binevenita pentru ca se suprapune cumva si cu ce cred eu. Nu cu ce simt, cu ce cred.

    RăspundețiȘtergere
  3. Gandeste-te putin. Daca te-ai uitat in ochii fericirii, daca era intr-adevar fericirea nu crezi ca ai fi tinut-o si n-ai fi lasat-o? Poate e greu de crezut acum, dar poti macar sa accepti teoretic ca poate nu a fost fericirea? Ea poate sa urmeze. Now that's a hoping thought, nu? ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. pai, n-am vrut sa dezvolt aici un "roman foileton" si nici sa emit neaparat "adanci cugetari".. in pb ce ating sufletul cuiva e mai intelept sa nu te bagi cu "bocancii"..erau mai multe de spus dar m am oprit..poate mai bine nu comentam nimic sorry

    RăspundețiȘtergere
  5. @Anonim #2

    Daca as fi stiut calea sa o tin, daca as sti calea sa o tin mi-as da si ultima lacrima, ultimul strop de sudoare, ultimul gand si ultima bucata de mine ca sa o tin. Si nu, nu imi da deloc speranta gandul asta pentru ca nu e al meu, nu cred in el si nu-l simt.



    @ anonimi in general

    Devine enervant:). Nu aveti si voi o adresa de mail pe care nu o folositi sa ca va pot striga mai uman la catalog?:D Nu trebuie sa stiu cine sunteti, doar sa va pot numi si identifica. Ce ziceti, se poate?


    @Anonim #1 reloaded

    Imi cer scuze daca am fost prea dur dar asta cred. Si da, gresesc eu scriind anumite lucruri aici si, astfel, expunandu-le la comentarii.

    RăspundețiȘtergere
  6. #Anonim 2(update)

    Ma gandeam, pe la 3 azi-dimineata, inainte sa adorm, ca poate nu am inteles eu ce vrei sa spui:). M-am trezit cu acelasi gand. Am recitit postarea, am recitit comentariul tau si e ceva ce nu inteleg la acel gand despre care vorbesti: e gandul cel care spera sau eu ar trebui sa gasesc speranta in acel gand? Adica gandul exista intrinsec si isi poate permite sa spere? Glumesc. Cred ca formularea corecta era hopeful(asta e adjectiv - datator de speranta) in loc de hoping (care e putin mai verb - care spera, sperand etc.):).

    Ce nu inteleg de fapt e de ce ar trebui sa incerc ce am incercat deja: sa-mi sting sentimentele si trairile pe baza unei posibilitati (deja testate)? Unele situatii au concluzii greu de gasit dar aici, punctual, in cazul "a fost sau n-a fost" raspuns e destul de lipsit de echivoc si de definitiv(scuzati cacofonia).

    RăspundețiȘtergere
  7. a hoping thought..cred ca am zis bine. oricare ar fi, lipeste-te de el.

    RăspundețiȘtergere
  8. @Anonim #2

    Nici nu avusesem gandul ala hopeful sau hoping(ca nu stiu care mi-e fericirea). Dupa cum scrisesem si in ultimul comentariu, daca e ceva de care sunt sigur, asta e. Revin la Fermat: 350 si ceva de ani s-a cautat o demonstratie pt teorema lui("Ecuaţia x la n + y la n = z la n nu are soluţii dacă n>2 este număr natural,iar x,y,z sunt numere întregi nenule."). S-a demonstrat ca e corecta dupa 4-5 vieti de om. Acum asta e sigur si teoretic si practic, nu? Atunci, daca in teorie exista lucruri sigure care sunt demonstrate dupa sute de ani, de ce sa nu fie si asta unul dintre ele? Demonstratia mi-am facut-o mie si e suficient. Cred in ea si imi ajunge.

    RăspundețiȘtergere
  9. @ Anonim#2

    Imi cer scuze pentru ironia legata de "hopeful/hoping". Ideea ramane si imi pare rau ca nu ai mai continuat discutia de fond. La suprafata, sunt sigur ca forma corecta e "hopeful". Din cate dictionare am rasfoit si googalit nu am gasit nici macar unul care sa atribuie lui "hoping", fie si macar intr-un alt context, conotatie de adjectiv. In rest, daca gresesc, dupa cum imi e obiceiul, astept argumente mai bune decat ale mele. De, obicei de la "British Parliamentary"( cica jucam mereu in al doilea guvern:) )

    RăspundețiȘtergere

Muse - Starlight