joi, 4 decembrie 2008

Doua probleme cadou de Mos Nicolae

Ca de fiecare data in ultimii ani(2 ani) cand se apropie un set de sarbatori, fie ca e vorbe de Paste si ziua mea, fie ca e vorba de sarbatorile de iarna, pe mine ma apuca problemele. Acum sunt, ca sa zic asa, de sezon. 

Problema 1
L-am auzit azi-noapte, spre dimineata, pe dl Patriciu vorbind. Era pe la o emisiune la Realitatea. Nenea asta, cu toate smenurile pe care le-a facut el, cu toate combinatiile legale si mai putin legale, m-a facut sa-mi aduc aminte de ce am votat de fiecare data pana acum PNL. Mi-a adus aminte de ce inseamna liberalismul ca doctrina, mi-a adus aminte de ce ar trebui sa insemne dreapta in ansamblul ei ca si orientare, ca si sistem de valori. Gandind ca un liberal, simtind ca un liberal, gaseam sens in tot ce spunea Patriciu, uneori intuiam ce vrea sa raspunda la o intrebare si imi speram a nu am gresit ramanand fidel PNL.  Nu, ziua nu a continuat cum incepuse. Am ajuns de dimineata la munca si, ca de obicei, mi-am facut cafeaua, am dat o generare in SKnow si am iesit la o tigara. La intoarcere al deschis contul de pe Mediafax. Era deja ora 12. Dl vicepresedinte(ca sa nu scriu sub-presedinte) PNL, unul din multi care au beneficiat de legea uninominalului pe care tot PNL a trecut-o prin parlament(si pe are acum o ataca vehement), seniorul Crin Antonescu, afirma ca PD-L nu e o varianta fezabila pentru guvernare, ca nu sunt de incredere si sa singura varianta de guvernare pentru PNL e... ati ghicit, PSD. Imi pun mainile in cap(la propriu) ma ridic de la birou, il iau de mana pe Ionut si il chem la o tigara. Ionut nu fumeaza. Fumez eu si pentru el. Il intreb daca am vazut bine, daca e o greseala in site la Mediafax, daca e cumva o tenta care imi scapa. Da din cap a negare si ridica din umeri. Terminam discutia concluzionand ca ne doare capul. Eu plec spre redactia de stiri de la Realitatea. Le cer un permis de arhiva si merg la arhiva video. Ascult declaratia pe viu...poate, poate e ceva ce-mi scapa. Nu, nu e nimic. Exact asta spusese Antonescu, fara putinta de tagada, fara echivoc, fara dubiu, fara nuante. Clar, raspicat: PSD= da, PD-L=nu. Presupun ca istoria nu mai inseamna nimic, doctrina nu mai inseamna nimic, nici macar istoria recenta nu mai inseamna nimic. Faptul ca PSD...chiar e urmasul PSD-ului de la 1946, faptul ca unul dintre greii PSD e Ion Iliescu, faptul ca PSD e probabil cea mai corupta structura politica de conceput, faptul ca PSD mai e aliat si cu PC, faptul ca PSD e un partid eminamente de stanga pe cand PNL se revendica de la dreapta, toate astea sunt bune de dat uitarii in fata orgoliului nemasurat si disperarii unei gasti de baietasi tineri care mai au chef sa se joace de-a stabii inca 4 ani. Calculele sunt simple. Ei vor puterea in conditiile lor. Cum o pot obtine? Doar alaturi de PSD, sacrificand doctrina lor si pastrandu-si posturile. Simplu ca "buna ziua", nu. Nu mai scriu despre felurile in care e gresita alegerea PNL. Mi-e suficient sa ascult ce se spune, sa vad ce se gandeste incat sa-mi vina o greata suverana. Imi aduc aminte obsesiv de un singur lucru: 1946, PNL, PNL Tatarascu...al cui urmas e PNL Tariceanu? Cati dintre marii PNListi se rasucesc in mormant?. O sa aflam in cateva zile. 

A doua problema
Nu mai suntem in campanie electorala. Se vorbeste in continuare ca si cand camapania continua. Deciziile sunt tot ca si cand suntem in camapanie. Ce o sa faca ...Tariceanu daca taxa-minune introdusa azi o sa treaca de parlamaent si el o sa fie inca la guvernare? O sa faca inca o taxa. O alta taxa. Inevitabil. Inconsistenta si inconstienta ne omoara.

Acum ma pregatesc de declaratiile lui Basescu. Ce inseamna asta? Imi iau un distonocalm si ma mut la televizorul de pe hol unde sa pot fuma. Bafta Romania, altfel nu o sa avem parte de succes.

P.S. Din ce vad se pare ca partidele din Romania au mari dificultati in a se adapta la sistemul "2 si 1/2" care se prefigura de cand a fost votata legea uninominalului. Sa inteleg ca pentru partidele noastre strategic forecastingul se face tot la restaurant cu whiskey-ul in mana?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Muse - Starlight