duminică, 28 decembrie 2008

Drumetie

Ce face omul dupa ce mananca porcul, bea vinul, desface cadoul si viziteaza si prietenii? Plimba ursul. Asta am facut si eu ieri. Am plimbat ursul impreuna cu alti 7 prieteni. Ideea era sa ajungem la Herculane peste Godeanu si sa continuam spre Turnu-Severin. Am renuntat la ideea cu Godeanu din cauza zapezii de pe drum. Cheastia e ca am facut cateva observatii pe parcursul drumului si ma gandeam sa le impartasesc.

Prima observatie e mai mult una de interes local:D. Din cele patru drumuri care leaga Tg-Jiu de cele 4 resedinte ale judetelor cu care se invecineaza Gorjul unul singur e bun: cel spre Rm. Valcea. Drumul spre Turnu-Severin seamana in mare cu o distractie sadica pe banii tai. Prima portiune de drum, care, e drept, are doar 15-20 de km e de cand mama era fata: cu cratere, gropi, gropite, denivelari, diferente de nivel, nesemnalizat si plin de idioti. Un nene a uitat ca daca eu sunt pe drum si el e pe marginea drumului ar cam trebui sa-mi de prioritate. Altul a uitat ca daca eu sunt pe sensul meu de mers si el pe al lui, nu e frumos sa intre si el pe al meu la distanta de 10 metri doar pentru ca trebuie sa depaseasca un camion si nu cand pe jos e gheata de-ti rupi picioarele daca te dai jos din masina. Si inca 1-2 din astia de mi-au facut nervi cand eu aveam chef doar de condus linistit si plimbat copii. Revenind la drum, a doua portiune arata de parca scopul ei unic e sa-ti produca scurte la mana/maini. Calitatea asfaltului e exceptionala, calitatea designului drumului e superba. Arata exact ca o proba de VTM(viteza pe traseu montan). Drumul e, evident, nemarcat. Curbele sunt atat de multe si de stranse incat iti vine sa ocolesti respectivul deal prin camp. Colac peste pupaza, mai era si argila uda pe jos. Apropo, pentru soferii care nu stiau asta, argila uda aluneca la fel de fain ca poleiul. A constatat asta si ESP/TCS-ul masinii mele si Roby personal, pentru ca el nu a avut parte de cheaturile tehnologice de care am beneficiat eu. Cert e ca in fix aceeasi curba am reusit cate o glisada, el mai mare, eu mai mica. Ca sa zic pe romaneste s-a dus masina de cur catre sensul opus. La el a si trecut linia, la mine, nu. Bun. Asta, oricat de palpitant ar putea sa para, s-a petrecut doar in judetul Gorj. Cand am trecut in Mehedinti... drum decent. Am ajuns in Turnu Severin in cam o ora...cred. Cel putin asa au zis fetele. Ele se uitau la ceas, noi, la vitezometre:D. 

Dupa Turnu-Severin ne-am adus aminte cam ce cautam pe acolo. Am lasat-o mai moale cu condusul si am inceput sa ne uitam pe la peisajele dunarene:). Foarte fain, recunosc. Mi-a placut la nebunie. Am mers asa, usurel pana la Orsova(cred) si apoi mi-a amortit piciorul pe acceleratie:D si am cam lipit-o de podea. Concluzia: am ajuns in Herculane in maaaxim 15 minute. Am ajuns e un fel de-a spune. Am stat cam 5 minute la taclale, a facut roby 2 poze, am fumat eu o tigara, am plecat. Spre baraj.

La baraj am stat cateva minutele, am dat o raita, nu am avut voie sa facem poze(asta nu am inteles, de ce sa nu avem voie sa facem poze). Am plecat catre o pensiune superba de catre Baia de Arama. Sper ca a avut Roby inspiratia de a face cateva poze pe acolo. Eu ieri eram prea setat pe privelisti ca sa mai fac si poze:D. Eh. Am baut o cafea(care, in mod dubios, nu avea zaharul inclus in pret. Recunosc, era si foarte ieftina si buna). Asa. Am baut eu o cafea...restul...ceaiuri, cafele si ceaiuri si cafele. Si mie mi-a adus apa carbogazoasa desi cerusem explicit PLATA. Eh....ata ete. Pensiunea era dragut si pozitia cam bestioasa. Drumul pana acolo... minunat, superb, mirobolant ca peisaj. Asfalt nema. Drum dalat, bun, nemarcat(asta e cam constant). Grati a fost cel mai des la Herculane si stie o pizzerie ok. Arata ok, lipia cica e buna ca asta vine prima(nu a mea). Pizzele sunt jumtate bune si jumatate lipsite de ingrediente dar relativ mari. Un fel de...Marguerita la pret dublu. Asa. A mea era impartita in 4 bucati pe fieare dintre ele fiin cate o bucatica mica, mica rau de sunca presata, una de carnacior afumat si una, si mai mica, de kaiser:D. Deci...da. pizza era destul de mare. Am dedus ca pizza mea fusese facuta ultima si nu mai aveau ingrediente sau facusera o medie cu restul pizzelor. Colac peste pupaza, oul de pe pizza mea era mucos, neprajit, gretos, whatever you want to call it:(. Pizza nu a fost ieftina.. Pizza si un suculete au costat cam 26 de lei...plus tips. Am cam si inghetat in pizzerie deci nu pot sa spun ca o recomand dar nici ca daca ar ramane ultimul loc de papa din herculane as prefera sa mor de inanitie:D.  Bun.

Am plecat inapoi spre... Orsova. Manastirea Sf. Ana mai exact. Un loc absolut superb. SUPERB. Privelistea e bestioasa si locatia e superba in sine. No Toilets, lots of snow, derapaje la greu pe un drum ingust dar as merge inapoi si azi si maine si in fiecare zi. E faina si basta. Aaa. In drum de la Herculane spre Orsova cred ca m-a luat radarul:(. Bun. Despre restul zilei si ziua de azi...va zic..maine, poimaine, cand o sa am chef sa va povestesc drumul de noapte de la intoarcere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Muse - Starlight